Рекомендована публікація

Фінал Меморіалу Гончаренків + результати групового турніру

вівторок, 23 грудня 2014 р.

Слово подяки від вчителя



Згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 06.04.2006 № 270, у роки, що не співпадають із проведенням Всеукраїнського  конкурсу  "Учитель  року"  в  номінації  "Фізична культура" в Україні проводиться конкурс на кращий інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу.

Цього року, регіональний(обласний) етап  цього конкурсу закінчився ще на початку жовтня і за його результатами були визначені найкращі вчителі фізичної культури регіонів(областей), серед яких Всеукраїнське журі обрало п’ятьох фіналістів. Право брати участь у фіналі вибороли вчителі Київської, Одеської, Чернівецької областей, міст Харкова та Києва.
Фінальні конкурсні уроки проводилися в Скандинавській гімназії  міста Києва з 11 по 13  листопада, в присутності близько 100 фахівців фізичного виховання і глядачів.

Однією з умов  проведення фінальних уроків було те , що на ознайомлення з учнями журі давало вчителям-конкурсантам не більше однієї години, за яку необхідно було знайти контакт з дітьми та пояснити їм хід уроку, який по своїй структурі є надзвичайно складним і значно відрізняється від звичайного уроку фізичної культури який щоденно проводиться в школі.
В ідеалі, конкурсний урок – це міні-шоу, із застосуванням новітніх технологій та ідей у сфері фізичної культури. Тому стає зрозумілим, що звичайний урок фізкультури з учителем, в якого  є тільки свисток у всеукраїнському фіналі нікому  не цікавий  і перемогти з таким уроком практично  неможливо.

 Однією з головних умов проведення вдалого уроку є те,  щоб ідеї вчителя співпадали з його фінансовими можливостями. Адже запланувати можна багато, а втілити ці ідеї в життя не   просто, адже зарплата вчителя не велика.

Тому чи не найбільшим успіхом вчителя у підготовці до фінальних конкурсних уроків є наявність у нього членів команди і одночасно групи підтримки,  яка надає йому  як методичну так і організаційну та матеріальну допомогу.

Хочу зазначити, що, на диво, у підготовці та проведені двох моїх  уроків Всеукраїнського фіналу  співпало все.  За допомогою небайдужих людей, справжніх професіоналів справи  та патріотів   нашого краю всі мої ідеї втілилися в життя. 

Протягом всього уроку застосовувався комп’ютер і учні на мультимедійній дошці  отримували наочні методичні рекомендації щодо правильного виконання різних вправ.  Також на уроці вдало застосовувався музичний супровід . 

На уроці футболу , однією з ідей, було змагання у виконанні вправ між    командами   чотирьох міст України, які проймали Євро-2012. Через  це, учні на уроці були вдягнені у придбану справжню клубну форму команд «Динамо», «Шахтар», «Металіст», «Карпати». 

Для проведення класичної футбольної вправи,  обведення м’ячем фішок,  були виготовлені   єдині в Україні фішки у вигляді 12 фігур видатних футболістів у повний зріст і діти під час уроку  із захопленням обводили Мессі,  Роналдо, Шевченка, Бекхема та  інших зірок світового футболу.
Вперше в Україні на уроці фізкультури були   застосовані  18  крокомірів, які дали змогу визначити рухливість учнів протягом уроку. Дітям було надзвичайно цікаво  дізнатися скільки кроків вони пройшли протягом підготовчої, основної та  заключної частини  уроку, а найрухливіші  хлопчик і дівчинка протягом всього уроку пройшли близько 3500 кроків, що здивувало навіть поважне журі.

Надзвичайно серйозною проблемою  на уроках фізкультури в школах є перевантаження учнів фізичними вправами та пов’язані з цим трагічні випадки . Практично, протягом уроку, вчитель не в змозі проконтролювати на 100% самопочуття всіх учнів, а самостійне  вимірювання учнями частоти сердечних скорочень(ЧСС),  особливо в молодших класах відбувається здебільшого формально.

Для вирішення цієї глобальної проблеми  учням для конкурсного уроку було придбано сучасні пульсометри, які миттєво вимірюють ЧСС з точністю електрокардіограми і передають показники пульсометрії на годинник, що розташований на руці учня. Однією з переваг пульсометра є можливість встановлення на ньому  певної межі навантаження, припустимо, 130 ударів серцевих скорочень за хвилину для учнів спецмедгрупи, після перевищення яких, у пульсометра спрацьовує сигналізація і вчитель, почувши сигнал, приймає відповідні заходи щодо зниження навантаження. Застосування пульсометра та встановлення межі допустимих сердечних скорочень за хвилину дає змогу безпечно займатися на уроці фізкультури як учням основної, так і підготовчої та спеціальної медичної групи, яка раніше просто спостерігала за тим, що відбувається на уроці. Вартість одного пульсометра не дешева, близько 850 грн., але вона незрівнянно мала  у порівнянні з вартістю життя дитини.


Ще однією із нових  ідей, що  вперше були застосовані в Україні під час інноваційного уроку фізичної культури, є  новий для України вид спорту  під назвою КОРФБОЛ, який  є надзвичайно поширений в усьому світі.  З КОРФБОЛУ  вже багато років проводять чемпіонати Європи і світу, двічі КОРФБОЛ був показовим видом спорту на олімпійських іграх, а в Україні про нього майже нічого не знають.

В межах однієї статті про все не розкажеш, але найголовнішим  залишається те,   що в фіналі Всеукраїнського конкурсу у нас дійсно була єдина команда однодумців, у якій кожен зробив все можливе, щоб достойно представити Київську область у Всеукраїнському фіналі. У нас була команда, яка хотіла перемогти, команда, яка знала як перемогти , команда яка перемогла .

Тому  щиросердечно хочу подякувати  за велику підтримку і допомогу в підготовці до фіналу Всеукраїнського конкурсу на кращий урок фізичної культури з елементами футболу та інноваційного уроку фізичної культури  голові  Бородянської районної державної адміністрації Федорченку С.М., депутату Київської обласної ради Єрку Г.М., начальнику відділу освіти Бородянської районної державної адміністрації Кухар В.І., начальнику районного методичного кабінету Кукілевській В.М., директору Клавдіївської ЗОШ  Кулінському В.В., завучу Клавдіївської ЗОШ Барановській І.В., приватному підприємцю Степаненко А.П. а також доценту кафедри управління освітою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидату педагогічних наук Лакізі О.М. та завідувачу навчально –методичного кабінету фізичної культури та допризовної підготовки КІОПОПК Качуровському В.С.
Ця перемога є нашою перемогою, ця перемога є перемогою кожного з Вас!

З великою вдячністю і повагою,
абсолютний переможець
 Всеукраїнського конкурсу
на кращий  урок фізичної культури
з елементами футболу та інноваційного
 уроку фізичної культури 2014 року                                 В.В.Зелінський

Немає коментарів:

Дописати коментар